30/12

Tankar.

Varför ska jag ställa upp för andra, när dem inte ställer upp för mig?
Varför ska jag hålla löften, när andra inte gör det?
Jo. Just därför, för att visa dem att jag är mycket bättre än dem.
Visa dem att hur ohyffsade och omogna dem än är, så kommer jag aldrig vara lika illa.

Självklart skall man alltid älska sig själv högst, alltid vara lite egoistiskt, men det får inte gå till överdrift.
Det finns tillfällen man måste offra sig en smula.

Det finns personer man respekterar men varför respekterar man inte alla?
Jag kan inte påstå att jag är felfri, jag respekterar inte alla.
Tvärtom finns det många jag inte respekterar utav vissa orsaker. 
Jag behöver däremot inte visa det, genom att vara elak lr liknande.

Sorgligt nog har jag varit sån. Njutit av andras olycka.
Men jag har växt upp. Så småningom gör nog alla det.

Jag har blivit sviken många gånger.
I både förhållanden och av vänner.
Vissa har sårat mer än andra, vissa saknar jag och vissa inte.
Efter tillräckligt många gånger har jag blivit rädd.
Rädd för att öppna sig, rädd för att släppa någon nära inpå livet.
Jag jobbar med att bli modigare, de är svårt. Men jag har gett
mig fan på att jag någongång ska lyckas.
jag ska bli modigast!

Mitt första steg har varit att säga ifrån. Tidigare gjorde jag aldrig det.
Jag undvek alltid konflikter och ville inte vara ovän med någon.
Men så fungerar det inte att leva. Då utnytjar andra människor tyvärr en.

Jag undrar vad det ska bli av mig. Skulle vilja åka på språkresa till Italien.
Helst till Sicilien, men det är ju inte direkt billigt.
Eller så skulle jag vilja jobba utomlands.
Vill uppleva så mkt som möjligt under min ungdom.
Tyvärr är det ju så att ekonomin alltid står i vägen.
Förstår inte dem som säger att pengar inte gör en lycklig.
Visst att hålla i en bunt sedlar kanske inte är lycka men att kunna vara fri, att inte behöva vända och vrida på varje krona för att nå sina mål, det är lycka. (självklart en hel del annat så nära&kära osv)







Idag har jag inte gjort mkt. Varit på jobbet men annars inte mkt.
Idag blev ett rätt klurigt inlägg. Jag är nog mkt av en funderare.
Imorrn är det nytt år, nya möjligheter!












Puss&kram

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0