Onsdag 30/4 - 2008

Valborg.
Men tänkte börja med att uppdatera lite om mitt nya jobb..!

Började som sagt i måndags..
Hade ett snabbt "upprop" och sedan var det bara att sätta igång..
Började med att sätta lister och sen övergick jag till att bygga ihop maskiner..
Jag trodde aldrig jag skulle montera ihop en cementblandare - haha -

Killarna fick sig en del goda skratt också;

Daniel  - Fråga David efter en insexnyckel
(Springer iväg till david)
Jag - Hej, jag vill ha en såndär insekt?!
David - Insekt? menar du insexnyckel?
Jag - Jaa! precis en sån!
David - Vilken tum?
Jag - Eeh? Jag har ingen aning men den ska passa till den här skruven?

Idag däremot skulle jag och en annan tjej, som heter Lotta,  skruva fast brevlådor i en hylla..
Hämtade självborrandeskruv och satte igång..
Efter en del försök att få de att funka kommer Marcus och asgarvar..

M - Ni kan ju inte skruva med skruvmejsel heller!!
Vi - Eh nehe?
M - Ni måste ju använda borrmaskin, annars kommer ni ju aldrig nånstans. Hur starka ni än är så går de inte!

Så som sagt, dom har fått sig en del skratt..
Igår monterade jag en hel del pryls..
Bla, såg grejj, träningsbänk mm..

Kroppen är verkligen inte van vi att jobba såhär.. Men den överlever nog.

Ikväll ser det ut som att de blir stallarholmen.
Verkar inte hända ngt speciellt här hemma så vafan, då kan man lika gärna åka ut och leka med bönder och traktorer.. hah..

Jaja, har inte alls tid att sitta här och dryga..
Måste duscha och göra massa saker men nu har ni iaf fått en liten uppdatering!

Puss







" Om jag nångång ska möta en cementblandare ska jag köpa ett annat märke, den där röda tex. "

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0