Lördag 9/2 2008

400124-13400124-12








Fredagen var riktigt trevlig.
Middag hemma hos Systeryster, och vår kära systerdotter med hennes lilla familj.
Det blev fläskfilé, ris och sallad och en otroligt god sås.
Efter maten blev det kortspel al'a Bismark, kaffe och kina puffar =)

När jag kommit hem visade mamma mig hur man stickar. Så nu har jag börjat sticka en halsduk =)
Katterna, som aldrig sett ett garn nystan, fattade poängen direkt!
Först kom Lillan in och gav sig på nystanen direkt och när hon lessnat kom Baghéera in och anföll dem :) Dom var skit söta. Det måste vara något inbyggt undermedvetet dom har att garnnystan är till för att leka med..! hah..
Dom har inte riktigt förstått att dom börjar bli gamla inte..

Johan, min systerson, var här och hälsade på också. (sov över)
Han var också me på de där me garn fast han virkade istället. Ganska tufft att han kan det!
Jag menar, man börjar ju inte med syslöjd förrän i högstadiet, han hade fått lära sig av någon kompis. =)

Idag har jag däremot inte gjort så mycket. Vaknade vid 1- tiden. Så har väl i princip bara ätit frukost och segat mig. Snart bär det av mot jobbet. De är väl mindre att hurra för.. Meen de är pengar..
Det skulle vara jätte kul om jag fick jobb å Gröna Lund.. Skulle vara skönt att göra någonting annat än det jag gör och det skulle vara en upplevelse.

Jag skulle egentligen skrivit det här inlägget igår men precis när jag skulle göra det hade blogg.se driftunderhåll och jag kunde gärna inte sitta vaken och vänta till 03:30 då de beräknades vara klart. Sånt freak är jag inte direkt.

Nej, nu måste jag börja göra mig iordning!
Ha det toppen!



Du lever bara en gång!

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0