Måndag 11/2 2008


400124-10

Måndag. Dagen många avskyr.
Men i min värld (varannan vecka) så är det inget speciellt.
Eftersom jag jobbat hela helgen så märker man inte att det är helg,
och hinner inte smaka på det härliga "bara vara" livet.
Meen imorgon är det tisdag och jag är LEEEEEDIG!
Hahah.. har aldrig tyckt om tisdagar såhär mycket tidigare..


Har funderat en del kring det här med klimathotet som är på allas läppar.
En del av mig tycker de är förjävligt osv.. Meen en liten del är jäkligt nöjd med den här "våriga" vintern.
Idag var helt underbart! Fåglarna kvittrade och solen lös när jag vaknade. (Lillan tog årets första pippi och som alltid ska hon försöka vara stolt och visa fast vi andra tycker mest de är äckligt).
Känns verkligen som våren är påväg! Man får en helt annan energi och blir alldeles lycklig så fort solens strålar är framme och kikar =)

Fick ett litet anorlunda samtal nyss.

T: Vart är ostsåsen?
J: Eh? Jaa... jag vet inte vart du brukar ha din ostsås? *tror han driver med mig*
T: *Brus*
J: Vänta lite..*går upp eftersom jag inte har bra mottagning på mitt rum*
J: Hej.. vad snackar du om?
T: Vart har ni ostsåsen har letat i en kvart nu!
J: Hm...??* funderar ett tag och kommer på efter ett tag att han menar på Willys..*
Haha, jaha! du jag har ingen aning hittar ingenting längre. I lördags när jag jobbade hittade jag inte ens till kassorna. Övervägde att fråga en kund men det kändes så dumt så jag letade mig fram..

Hittade en söt bild på mig och Ale från hennes första utgång.
Kände att jag var tvugnen att ladda upp den här =)

400124-14

Idag ska Sofia på arbetsintervju! Håller tummarna för henne! Skulle vara så härligt för henne, eftersom hon verkligen verkar tycka jobbet verkar kul och så.

Nej, nu ska jag se vad min kära mor sysslar med.
So long!


Puss&Kram

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0