Onsdag 6/2 2008

(Ja, ja jag vet.. Igår funkade det inte att uppdatera bloggen så här kommer gårdagens inlägg och sen skriver jag dagens om en stund)




Börjar bli trött såhär på kvällskvisten..
Höll på att försova mig imorse, men hann till jobbet som tur var.
Sen åkte jag ner och tog en fika med Alex, och vid fyratiden mötte jag upp Jc..
Kollade upp lite saker och sen kilade vi hem till henne och drack kaffe och snackade skit.
Nere på stan skulle Jc byta ett lakan som var för litet (obruten förpackning)


Jc: Hejsan! Har ni den här strl i svart?
Damen i kassan: Nej tyvärr.
J - Okej, men då tar jag de här i rosa. Jag vill byta för det var för liten storlek på den vi fick i present.
D - Det är Ok!  *påbörjar en retur*
D - Det kommer bli dyrare, pga av mellanskillnaden.
J - Va ?? Vilken mellanskillnad, lakanen kostar ju lika mycket?
D - Ja men det ena lakanet är bättre kvalitet. Därför.
J - Men det står ju samma pris på prislapparna?
D  *Mumlar*
J - Jag förstår inte?
D - Det är Ok för den här gången. * Skriver ut kvittot och tar inge extra betalt*
J  *En aning förvirrad* Jaha, okej?
D - Är du säker på att du ska ha den här storleken?
J - Men ja?


Varför skulle hon annars bett att byta ett svart lakan från en mindre till en större strl och faktiskt köpt en annan färg när kassörskan sa att den tyvärr var slut i svart? En smula förvirrade gick vi från hemtex.
Ibland förstår man faktiskt inte alls hur människor tänker?

Nej, de får bli dagens slut. Är jätte trött och ska ju upp imorgon :/
Jobb som vanligt.. Har sökt jobb på Grönan 6 månader förresten, får se om jag får de. :)
Det skulle vara kul som omväxlingskull att göra något annorlunda än de ja pysslar me nu.

Puss


 


Natti natt

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0