Söndag 17/2 2008

Dina ögon blixtrar.
De är lungt,  det går straxt över..
Det är bara att ge sig fan på att känslor är överskattat
så ordnar sig allt efter en stund.

En rätt härlig söndag.
Vaknade och tog de lungt, bara myste i min älskade gomorgonrock.
Sen bar de av mot stan för en fika med Alex&Marcus.
En vidrig gubbe som bytte bord och satt och stirra på mig.
Han skrattade så fort jag skrattade och var allmänt vider.

Sen åkte vi en sväng i Marcus nya Saab, som har är helt såld på.
Älskar att åka bil. Man sitter och tittar ut genom fönstret, gärna i lantmiljö,
och tankarna bara far omkring utan någon logik.
Ex; "tänk om man vore en grantopp, hur skulle de kännas då? Kallt när de blåser"
Eller: "Moln - ånga, tänk om molnen bodde lite närmre marken (då är det iof dimma men den tanken slog mig inte förrän nu) Tänk om man kunde frysa ett moln i sin ursprungliga form och göra en gipsfigur av det. Då skulle jag sätta fast mjukt lurvigt vitt tyg - typ en fäll - och ha den i mitt rum."

Ja som sagt, tankar heeelt utan logik - Men alltid underbart att fundera över - .
Sen är man helt slut för hjärnan avverkat all möjligt energi den haft
så nu känner jag mig som en menlös anka. Eller något snarlikt iallafall.

Ska äta middag nu.
Må bäst!








Because of you!

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0