Söndag 24/2 -08



Imorse vaknade jag av att mobilen ringer.
En väldigt trött och slutkörd Jenny svarar i telefonen och låter antagligen mer likt en anka än någon mänsklig varelse. Det var min kära syrra som ringde för att väcka mig  så jag skulle hinna följa med på Divas första tävling i lydnadsetta. Det var jag, syrran, Jeanette, Therese och Eva som åkte iväg för att se voffarna tävla.

Divas slutgiltiga poäng blev 154,5. - 2a pris.
Skiit duktigt faktiskt. 160p är minimum för första pris
så hon va nära.Hon kom på sjunde plats!

Som yngsta hund (10 månder och 2 dagar, minsta tillåtna ålder är 10 månader)
och dessutom att det var hennes första tävling får man vara riktigt nöjd!

Femi dock gick inte lika bra idag. Minns inte hennes poäng med hon kom näst sist.11/12
Hon var lite för glad och uppspelt för att vilja göra som matte sa. Ägaren Jeanette är en gammal vän till min syster.

Efter tävlingen bar det hemmåt för kaffe och smörgåstårta hemma. Eftersom idag är den riktiga dagen som min älskade lilla mamma fyller år.

Gårdagen med festen var mkt trevlig. Jenny blev onykter, men det blev de flesta andra också så..
Det blev god mat och lite dans, fick jobb erbjudande av hans som fixade maten och serverade drickan, gitarrspel på efterfesten och spökhistorier al'a kusinen Linda inpå småtimmarna. Eller ja hon berättade mer om att det spökade hemma hos henne.

Har en hel del pics, men dom finns på thatiger.bilddagboken.se om ni vill se.
Nu måste jag äta något känner jag.
Kram!




En vacker dag blir en vacker dag natt!

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0