Tisdag 8/1 2008

Min lediga dag. Vanligtvis brukar jag bara ta de lungt på Tisdagar, då jag är ledig från jobbet.
Men idag hade jag inte riktigt tid.
Upp&hoppa kl halv 10, skulle till optikern kl 11.
Har inte något större fel på synen, men den är inte perfekt. Och har upptäckt att när jag kör bil i mörker och ska läsa vad de står på skyltarna, så lyser dom bara (eftersom de är reflexer) och det tar ett bra tag innan jag ser vad det står, och då blir planeringen av körningen sämre. SÅ, just därför tänkte jag införskaffa mig linser, speciellt nu när jag kommer att ha uppkörning om ett tag, så känns det bäst så.

Så, gick dit. Gjorde undersökningen, fick gå runt omkring på stan en stund för att se hur det kändes och så.. Sen fick jag behålla provlinserna och ska på återbesök om 2 veckor för att bestämma mig om jag verkligen trivs med det. Men de borde inte vara något problem..

Efter hela den proceduren gick jag och lunchade med min mamma. Bestämde oss för restaurangen i Kringlan huset, pasta m. fläskfilé champinjoner och gräddsås. Mums! Det var jätte gott..

Sen hade jag lite tid över så åkte till min kära syster och hälsade på. Hon mådde väl inte så tipptopp, förkyld och låg nerbäddad i sängen.. Så tog ut hennes vovve på en liten promenad och sen drack jag kaffe och satt och snackade allmänt skit om allt och ingenting.

När klockan närmade sig 3 snåret var jag tvugnen att kila vidare, ner till Centralen för att övningsköra.
Ny lärare den här gången, Jerker. En jätte trevlig och lugn karl. Det gick suveränt =) Måste bara komma ihåg den där jäkla högerregeln. Förstår inte varför jag har så svårt att minnas den jämt.
I flen glömde jag den hela tiden, och när jag väl kom ihåg den;

M: "Varför saktar du in här?"
J: "Högerregeln!!"
M: " Men du, det här är typ den enda huvudleden vi har i flen?"
Suck, haha..

Men det ska nog gå bra, någongång måste det väl gå in i skallen =)

Imorgon är det jobb  som gäller. Hmm, önskar att man kunde slippa sånt. Eller att man hade ett jobb man tyckte jäkligt mycket om. Är så otroligt less.. Rädda mig!






Puss

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0