Torsdaag 17/7-2008

Idag fick jag uppleva hur en absolut lugn dag förvandlades till en smula underlig dag.
Alexandra och Ludde väckte mig på morgonen,
planen var en dag på stranden..

Vilket vädret verkligen var emot så dagen spenderandes på min altan, vilket resulterade i att alldeles för många cigg röktes.
Mot eftermiddagen kom även Jc och Jimmy förbi och snackade lite skit..
De va trevligt, och framförallt rätt skönt att inte göra nånting.

Sen for allihopa och jag skule förbereda mig att åka ohc köpa lite mjölk och sånt där nödvändigt. Men innan turen till matbutiken behöver man ju självklart bankomatkort och även körkort om man ska vistas i ett motorfordon och få hem någon mat.

Letade i flera timmar och jag var klart upprörd, och även en smula hungrig eftersom jag inte gjort nån kvällmat.
Kom på att jag iaf har ett bankomatkort som jag inte börjat använda nu, kollade upp på nätet va "straffet" är om man kör utan körkort (500:-) och bestämde mig att de va de fasiken värt för då var jag rejält hungrig och bestämde mig för att åka till Bc pizzan.

Så när jag vräkt i mig pizzan och stoppat mjölken i kylen fortsatte jakten efter de försvunna korten.
Tillslut var jag så less efter att letat överallt att jag vid 9 tiden satte mig och kollade på Ghost Wisper på 4an.

Efter en stunds tittande ringer det på dörren.
En aning förvånad öppnar jag dörren, för vem kan vilja nåt nu? Dels är mina föräldrar bortresta och dels brukar mina vänner ringa innan dom dyker förbi.

När jag öppnar dörren står Christoffer där.
För er som inte känner mig så bra så är det min brorsas "låssas son" eller hur man ska förklara. Hans förra frus son är det.. Och jar halft om halft tycker väl att de är "Brorsans unge" eftersom jag växt upp med det.

Iallafall. Där står han och jag funderar på vad han vill..
Jag menar de är inte direkt varje dag jag ser han.

Då säger han att han krockat med bilen.
Jaha? Säger jag och tänker vad ska jag kunna göra åt saken?...
Då visar det sig att han bärgat hit bilen eftersom vi vanligtvis har massa plats och han inte visste vart han skulle ta vägen, men som sagt mina föräldrar e bortresta, syrran har sin bil här och de står en husvagn på uppfarten så...
Men efter att kört ut morsan och min bil, bärgat upp hans bil framför husvagnen, och sedan kört tillbaka mammas bil och min bil så fick de plats. De ser hyffsat stört ut men de får iallafall plats..

Så berättade stackarn att han köpt bilen bara en timme tidigare, inte hunnit skaffa försäkring, inte ens hunnit ändra ägarbevisen.. Så vi får väl se hur det går med de där..

Senare nu vid 11 tiden när jag pratade med systeryster så hade hon sett den "bilen som krockat"  fast hon visste inte att de va Coffe. Men hon hade funderat över hur fan föraren hade lyckats krocka på det viset.. Hon förklarade men jag fattade inte riktigt.

Så nu har jag en pajj bil på uppfarten, inget körkort eller legitimation, och måste köra till och från jobb..
Man blir faktiskt en smula less.

Och egentligen borde jag gjort mig nattklar nu eftersom jag ska upp tidigt imorgon men de har jag inte heller riktigt hunnit me. Ne som sagt en lugn dag kan verkligen förvandlas till en något besynerlig dag.

Tja

Kommentarer
Postat av: prinsess

Fan vad stört elelr hur man nu ska se det.. tur det där med ditt kort men fan synd att du inte hittat dom andra ännu.. Hmm vart ska du leta.. _Han hade inte skadat sig eller så va? Aja ring meii ikväll gumman har inga pengar på luren och inget kopis det gick ut i går.. Aja älskar deii gumman... puss

2008-07-18 @ 14:54:58



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0