1 advent - 2008

( 30/11)


Har setat en stund och kikat på arbete utomlands på
ams.se. Efter en stund blev jag mestadels bara förbannad.

Jag menar alla dessa som söker aupairer för att ta hand om deras barn,
vad är deras problem? Det är inte så att det är några få utan massor
som vill att någon ska ta hand om deras barn..

Dom vill då ha någon som ger dem frukost,
kör dom till skolan, städar medans barnen är i skolan,
sedan hämta dom från skolan, hjälpa dom med läxorna,
leka/sysselsätta dem och lägga dom i säng?

Vafan! Om man inte har tid med barn ska man inte heller skaffa det!
Självklart att man kan behöva hjälp ibland, lite avlastning det är inte de som upprör mig..
Utan det som gör mig upprörd är att betala någon för att vara "deras förälder".
När ser dessa stackars barn sina föräldrar egentligen?

Och oftast är det då en tidsperiod man stannar som aupair.
Och vad händer då med barnet? När den tytt sig till en person
och helt plötsligt står det en ny person som ska ta hand om en i dörrn.


Eller vad vet jag egentligen, de kanske är jag som har gammaldags syn på saken?
Eller att de kanske är annat utomlands, att dem inte värnar om själva familjen på samma
sätt som vi är vana här i sverige.. Tja jag vet inte..

Ne nu ska jag ut o röka
sen ska jag göra lite mysigt
för andra avenyn klockan 20;00 ikv =)

Pussokram





Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0