Tisdag 16/9 - 2008

Knas dag.

Eller, ja morgonen för hemsk iaf..
Vaknade av att jag var galet pissnödig..drog mig upp ur sängen, kissade och
gick och la mig igen.. Efter en stunds sussande vaknade jag igen..
Ställde mig på orbitrecen de första jag gjorde och trampade i 10 minuter,
halft i sömnen, och la mig sedan återigen i sängen och halvdog.

Från ingenstans dyker alex upp i dörröppningen..
Då har hon tydligen pratat med mig en timme eller nånting innan,
och ja sa väl i sömnen att hon skulle komma..

Så då får jag ju ta och kliva upp,
och då är både mamma och pappa hemma?
Så min planerade, myspysdag i morgonrock och göraingenting,
gick inte som planerat..

Farsan kan man ju bli fullkomligt vansinnig på,
så tillslut bestämde jag mig för att jag och alex skulle åka
till jobbet och köpa en flaska bilvax..

Men innan vi kommer till de ska jag berätta en del om min
knasiga pappa.

Han är en sådan som hittar på saker, som inte alltid är de smartaste.
  Här senast åkte han till norrland för att plocka lingon, bäddat iordning i
backluckan med sovsäck och grejjer.. Hur kan man glömma bort att man har cellskräck?!!
  En gång i tiden tyckte han om att rosta hårdbröd i brödrosten. Det slutade han med
när de började brinna!?
  Ja kan inte rabbla upp alla underliga saker han har för sig här,
då skulle listan aldrig ta slut.

Men här senast;

Sitter på altanen och kikar på min grymt söta lilla vita kisse. Hon låg och gottade sig (rullade omkring och busade lite för sig själv) på en plaststol vi har på gräsmattan..
Efter en stund ser jag att hon är alldeles röd/rosa aktig i hela ansikten och på tassarna..

Såå ser ni, har min kära fader
Målat plaststolen med röd-färg!
När jag frågar varför berättar han att mamma klagade på att de
var någon sorts mögel på den som inte gick bort och hon ville slänga den..
Så istället för att slängt den hade han målat den röd... Så nu ser min stackars älskling
inte riktigt klok ut..

Så tillbaka till bilfärden..

I bilen;

Jag; Vi måste vända!! Jag såg ett troll!!!
Alex; ?
Jag; Ja vänta vänta, (gör en lätt underlig sväng och blockerar hela gatan tills jag kommer fram dit jag vill..)
här ska vi stanna!! (stannar vid vägkanten)
Jag; Vad är de är de ett troll?
Alex; Eh? De är en plastpåse?

Fråga inte! Jag kan inte svara!
Jag var bara helt hundra på att jag såg ett troll
vid vägkanten där jag bor..


Aja, när vi inhandlat vaxet åkte vi hem till mig för
tvätt av bilen.. Sen åkte vi ner till mälarbadet och vaxade mig lilla pärla..

Sen var de dags att åka och hämta ludde på dagis,
för att sedan äta spaghetti och köttfärssås hos A.
Med glass och kolasås till efterätt..

Jag var tvugnen att åka hem till 8a för då var de dags för idol,
och efter de började den nya serien på tv4,
frä'mmande fåglar tror jag den hette.. Verkar suverän..

Nene, nu ska jag röka och koka te.
Puss



" Jag är inte bäst men jag får plus i kanten ! "

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0