Tisdag 6/1 - 2009

DETOX DAG 1

12:29


Ja herrejösses, igår var det "glöggkväll" här hos syrran för dem
som inte fick vara med på julbordet på djurmagazinet...
Och jag fick också vara med :)

Efter gästerna hade gått satt jag, syrran och ninni (kusinen) uppe och spelade kort
till typ 3tiden.. Så lagomt övertrötta satte vi oss med en kopp te för att bli lite lugna
och kikade på tv, vid 4 somnade vi ungefär..

Så lagomt mör vaknade jag klockan 12..
Nu har jag precis ätit/druckit min frukost bestående av 2 morötter, 1 äpple och en kiwi..
Mumsigt faktiskt! Mamma har ju införskaffat en juice press som vi har snott för att
ha under den här tiden.. Den är toppen!

Ja de kommer komma fler uppdateringar under dagen,
under den här tiden kommer det mest handla om detoxen så ni vet.



14:15

Hm.. Druckit två koppar ingefära och citron te. Men börjar känna mig hungrig..
Också bara rökt en halvcigg hittills.. (Man ska ju helst sluta röka men vi bestämde
illsammans att vi försöker dra ner ist så man inte slår ihjäl varandra)
Brist på fantasi vad ska jag äta? Ska ta mig en funderare där så återkommer jag!

15:02

Nu har syster kommit hem från träning med hund.
Vi har glufsat i oss en varsinn banan.. Druckit Pau D'arco Te (inköpt på levfriskt av Uffe)
Och nu börjar vi planera att göra Wook med haloumi ost till..
Får se hur detta slutar.. Än sålänge mår jag bra, ingen huvudvärk..


15:50

Nu har vi ätit. De va gott blev mätt. Orkade inte äta upp allt så
ställde resten i kylen för senare behov.. Nu är de tv o Pau D'arco Te som gäller!

00:45

Nu är de dags att sova..
Den planerade wooken på kvällskvisten blev de inte mkt av för skålen
sprack i mikron, vem vill äta wook al'a glasbit?
Så gjorde iordning lite juice till mig och syrran och så blev de även en banan..
Jimmy kom förbi han fick kaffe, vi drack te (ingefära&citron)..
Sen blev det kortspel och massa snack..
Nu har vi precis druckit kvällte och kollat en del på tv.. Kvällsro heter teet och innehåller lavendel..
Syrran har huvudvärk vilket troligtvis beror på de minimala socker intaget, då hon äter en del godis vanligtvis.
Själv har jag klarat mig utan krämpor hittills..

Grattis till oss som nu klarat vårt första detox dygn!
Imorgon ska vi pröva Ultra Clear plus som vi köpt på levfrisk.  Det ska tydligen smaka som välling (USCH)
enligt Uffe men om man sätter i lite bär så blir de godare.

Najtnajt!
Puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va skönt att du börjar bli bättre!

Du jag skulle nog oxå behöva en sån där detox, tell me more!

Hur länge håller man på och vad och hur gör man?! =D

2009-01-06 @ 13:28:19
URL: http://anneee.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0