Onsdag 20/5 - 2009

Igår när jag kom till jobbet hade Lotta får en finfin idé om hur
vi skulle få mindre ont i fötterna när vi jobbade.
Så hon drar fram en stor kartong och som hon börjar riva och slita i.
Ganska duktig tjej för efter en liten stund börjar de faktiskt likna en pall!
Men då kom det svåra. Den skulle ju gå att snurra på? Hm, hur ska de gå till egentligen?
Lotta stirrar på den silvriga plattan hon håller i händerna och lägger pannan i djupa veck..
Även en och annan kund lade sig i och försökte hjälpa till.. Men inte heller för dem funkade de!
Medan Anne skruvar pallen tillrätta så börjar Lotta slita och dra för kung och fosterland i metallbiten.. Efter en stund rubbas den några millimeter och Lotta ger ut ett glädje tjut och tar då i ännu lite hårdare..Tillslut har Lotta ak.a Hulken vridit runt hela metallbiten så den går att skruva fast, och så hade vi helt plötsligt en pall ståendes i kassan!
Bra gjort tjejjor!


På kvällen kom en Alex och Marcus hit och drack lite kaffe.
Och när dom två avlägsnat sig blev det vindrickande med Jimsan..
Eftersom jag är rätt kass på att öppna vinflaskor med kork så tyckte jag att det där va ju en toppen uppgift för Jim! Vem skulle klara det bättre än han?
Meen, eftersom vi har en sådan där speciell korköppnare med 'armar' och grejjer så gick det inte så lätt som han trodde.. Han klurade, funderade och provade men det enda som hände var att korken smulade ner sig mer och mer.
Tillslut fick jag be mamma om hjälp att öppna denna inbrottssäkra flaska..

Efter en hel del vin och mycket skitsnack senare kände sig Jim lite trött och jag var ju inte direkt pepp jag heller så bestämde vi för att avsluta kvällen.







Pussokram

Kommentarer
Postat av: Lotta

Lotta ak.a Hulken. Haha!



Och du, jag förstår varför du ska dra iväg till tumba och köpa pjuksen, dom är ju helnajs :)

2009-05-20 @ 12:00:39
URL: http://gyllensteen.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0