Söndag 1/11 - 2009

Idag fyller min kusin år, och imorgon är det min tur.
Grattis Ninni.

Imorse hade jag inte ont i örat längre, men dock va min näsa täppt som en flamberad iller..
Om ett tag blir det att åka ner till apoteket och kolla vad dem har för supermedel på de där stället.
Funderar över om man ska kontakta farbror doktor imorgon,,
men jag gillart inte.. Varje gång jag går dit så känns det som att jag hittat på att jag är sjuk.

Tycker lika illa om att gå till doktorn som att säga till chefen att jag är sjuk,
antar att de är från när man va ung och dum och sa att man va sjuk för att slippa skolan.
Vet inte hur jag ska förklara de är bara en märklig känsla.
Och den tycks inte om.

Igårkväll blev det lite skitsnack med Emilia som är här på besök ifrån Malmö.
Trevligt trevligt.

Och snart ska jag tvinga med mig henne och åka till apoteket,,
sen är det inbokat en kaffe med henne hos Jim.
Där var jag också förbi en liten stund tidigare,,
jag gillar att folk bor så nära mig !

Fortfarande är de längsta jag rört mig till ellbe på alla dessa dagar,,
De är rätt sjukt faktiskt..

Nu har jag precis gjort ingefära och citron te med massa honung och mjölk ( har hört att varm mjölk är bra när man är sjuk? )
Men snart ger jag upp, känns som de enda jag gjort alla dessa dar är att kurera mig och ingenting hjälper ju!

Ja, får se om de blir farbror doktorn imorgonbitti.
På kvällen kommer iallafall lite familj hit och äter eftersom jag fyller år.
Som de känns nu blir de inge jobb på tisdag heller, men vem vet de kanske händer nåt mirakel.
Är rätt less på att gå hemma och dega.

Ne, nu ska jag sluta klaga!
Puss





Kommentarer
Postat av: Storasyster

Lillasyster.....

Lek med nässköljkannan, super när man e förkyld. Så blir man snabbare frisk =)))

2009-11-01 @ 19:42:31
URL: http://www.freewebs.com/winonasdiva



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0