Tisdag 31/8 - 2010

Hallå där!

Oj vad jag har haft fullt upp sedan flytten i Söndags.
Men nu är alla möbler på plats, köpt en köksgardin på jysk och de flesta kläderna har hittat plats.
Tjocktröjjorna har jag inte riktigt fått ordning på vad jag ska ha än,, och ett hörnskåp i köket skulle vara nice.

Idag var första dagen i skolan. Eller ja introduktion..
Massa trevliga människor och imorgon blir det till att åka till Skövde då alla från olika delar ska träffas och lite sånt..
Många som pendlar hit,, men det blir ju lika dyrt som att ha lägenhet här i längden..
En enkel biljett kostar mellan 60-80:- så det blir ju typ minst 3360:-/månaden.. Vilket är en hundring mer än vad jag betalar i hyra.. Och då räknade jag på 60:- de är ju lite olika beroende på när man åker osv.

Trivs jätte fint i min lägenhet..
Fick veta idag att det var bra att jag inte tog den andra jag var och tittade på, för den låg tydligen i 'ghetto området' där ville typ ingen bo.. Men som hemma lär de ju inte direkt vara.. Går nog inte riktigt att jämföra, haha.

Barbros finns tydligen inte kvar.
Går man ut här går man ut på stats eller på Harrys..
Ber till gudarna att Harrys här är mkt bättre än de som va i värnamo..
Och inte så fasligt dyrt i inträde som där..

Nä hörrni, nu måste jag kila iväg och inhandla en spegel!
Den enda spegeln jag har är på toaletten, och jag måste stå på toalettstolen för att nå upp till den..
Eller stå på tå,, och de va jäklans jobbigt när jag skulle sminka mig imorse.
Och ja Liselott! Jag vet, jag är nästan pygmée ;D


Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej du :)

Ja jag har den boken men har tyvärr redan lovat bort den till en. tyvärr..

vad läser du`? ekonomi med?

2010-09-02 @ 23:54:50
URL: http://nykis.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0