Onsdag 15/12 - 2010






Lussebullebak på malmgatan.

Egentligen borde jag plugga till juridiktentan på måndag,
men efter att det kändes som jag bara gjorde samma sak om och om igen och rastlösheten kom smygande bestämde jag mig för att ta och baka lite lussebullar.

Självklart var jag tvungen att fota mina mästerverk, fast de blev lite osöta trots att jag hade i en halv deciliter mer socker än man skulle enligt receptet.
Upptäckte även i proceduren att äger man inte någon kavel, så kan man faktiskt använda en liten termos. Fungerar absolut lika bra!

Meen, goda va dom och nu har jag tryckt i mig hela 3 st(!) och ett stort glas kall mjölk.
Så nu känner jag mig mer som en uppsvullen gris än en något annat, detta fick alltså bli min middag när det inte finns en chans i världen att jag ställer mig och lagar till nånting mer nu!

Skulle verkligen behöva försöka röjja iordning och ett måste är att slänga in mig i en dusch eftersom jag har mjöl praktisktaget över hela mig!  Hur jag har lyckats med de vet jag inte, men halva ansiktet, håret och tröjjan är fullt av de.

Nu hoppas jag att ni håller tummarna för mig på måndag,
bara läängtar tills de är överstökat och att det blir onsdag så jag får ta och åka hem
till Södertälje! Ååh va mysigt det ska bli.. Saknar er ju!


Pussokram


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0