Onsdag 22/12 - 2010

Tänk att ett år har gått,, tiden går fort..
Idag skänker jag många styrkekramar till er,
och hoppas ni haft en fin dag och försökt tänka på de vackra stunderna.
♥ Sovgott Marie.N


Hallå där!

Förra året vid den här tiden hände mycket hemskt för människor som betyder mycket för mig.
Det var inte bara en, inte två.. utan fler helt ofattbara saker som jag i min vildaste fantasti inte skulle kunna föreställa mig.

Ibland kan jag fundera över varför i helskotta jag flyttade iväg ifrån alla
nära&kära till en liten by (ta inte illa upp) för att sätta mig i skolbänken.
Men när jag tänker på förra året är det helt solklart varför jag valde att flytta,,

Minns i somras när jag satt en natt och tryckte på alla möjliga sorters utbildningar, sista anmälningsdagen hade gått för alla och mina ansökningar hamnade i "sena anmälningar högen" .. Det spelade knappt någon roll vad jag sökte, eller vart i Sverige utbildningen låg.. Jag bara tryckte på 'ansök', ville bara från Södertälje..

Trodde aldrig jag skulle komma in någonstans, jag var ju ute alldeles för sent... När jag fick svaret visste jag inte alls vad jag skulle göra, allt skulle bestämmas så fort och helt plötsligt satt jag i Katrineholm i en etta och undrade vad jag gett mig in på..

Men det har ju gått fint, klarat de utmärkt att bo själv, har träffat super härliga människor, blivit godkänd på de kurser jag pluggat hittills.. Ja, jag har lyckats förbaskat bra och de tänker jag fortsätta med!


Nu försöker jag leva i nuet, inte planera framtiden för mycket..
Vet inte alls vart jag vill bo, troligtvis i sthlms området eller möjligtvis göteborg..
Katrineholm är en fin stad men nog inte en stad jag skulle orka bo i framtiden,, alldeles för mycket tissel och tassel, skvaller och prat.. Men det är en skön "pausplats" i livet.

Nä nu ska jag sluta sitta här och fundera,,
man vet aldrig vad som händer i framtiden.

Nu ska jag mysa ner mig under en filt och kika på tv med mamma och pappa.
Pussokram på er.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0