Onsdag 3/3 - 2010

Oj oj,, nu är de tok länge sen jag uppdaterade bloggen,
ber om ursäkt för det.
Har inte alls haft någon lust faktiskt..

Så vad har då hänt den senaste tiden?
Ja du,, de mesta har väl rullat på som vanligt,,
jobba och partyn..

Pappa har ävet åkt iväg till Thailand för att spendera en månad där,,
först hos min bror och hans fru i byn och på Söndag åker även mamma ner då ska dom vara ett tag i Krabi och där ska dom även möta upp moster och hennes man.
Känns som alla åker iväg till värmen, jag är måttligt avundsjuk kan jag ju tala om.

Förra helgen blev de dock ett litet äventyr.
Åkte iväg med Bobbin till barkaby outlet och kikade lite,
höll även på att dö påvägen dit då någon som inte borde ha haft körkort troligtvis lyckats få tag i det rosa lilla platskortet i något cornflake's paket.
Men vi överlevde trots allt.

Har även varit och äventyrat med Alexandra på sydpoolen.
Massa simmande och lite lek i vågorna, bubbelpoolade och lyckades även med en sväng i vattenruschkanan som gjorde mig en smula besviken. Varför har dom förstört det roliga med att flyga iväg i slutet av banan och gjort en vattenpöl som man fastnar i och då sänker fartet så totalt. Nä, de gillades inte!

Idag har solen strålat som aldrig förr och gjort mig på alldeles suveränt humör ! :)
Snart är det dags att pallra sig iväg till jobb och nästa vecka är jag ledig hela 4 dagar i streck! Lövely!!
Hade egentligen velat åka iväg på en sak men eftersom mina föräldrar är borta och katterna inte bara kan lämnas hur som haver så får det bli en annan gång. Det kluriga med det hela är att jag inte kan (handlar inte om att jag inte vill säga) berätta för någon alls vart jag åker och att då få tag i en kattvakt som inte har nån koll på vart man är känns inte så tryggt kanske.
Istället blir det ett besök hos Uffe på levfrisk på torsdagen och lite chill dom dagarna..
Så det får väl bli i april när jag är ledig några dagar i streck igen,, om man nu inte lyckas hitta någon som vill åka till varmare breddgrader då :)

Något jag har funderat lite över är också att de är val iår.
Jag vet att min storasyster kanske inte peppar för det här,
Men något som jag verkligen gillar är - Rätten till heltid, möjlighet till deltid.
Att om man vill ha heltid så har man rätt till det,, sen får man självklart jobba deltid om man studerar eller liknande eller bara vill ha ett deltidsjobb av någon annan orsak.
De gillas, då man kanske kan börja intressera sig för att någongång i framtiden flytta hemmifrån och så.
Och det har ju fungerat så tidigare, så varför skulle det inte fungera nu?
Hejja hejja!

Nä nu har ni ju fått en välldans massa uppdatering,,
så lite kompensation för blogg torkan har infunnit sig! :)
Nu ska jag käka frulle och sen åka iväg till jobbet.
Pussokram





Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0