Måndag 20/9 - 2010

Hallå där!

Nu är helgen över och grupparbetet i sem 2 har dagen handlat om.
Och äntligen är vi klara så imorgon ska jag köra en heldag i min soffa och mata igenom marknadsföringsföreläsningarna.
I fredags var det ungefär samma situation fast då var det organisation&ledarskap som gällde hela dagen.

På kvällen blev det hemmakväll med vin, karatekid 2010 och en trevlig kock som sällskap.
På lördagen kom besök av Alexandra och Marcus, massa trevligt!
Sen blev det färgning av mitt hår, så nu e jag blond som en 14åring i huvet, massa vin och så åt vi fläskfilé, potatis, bea sås o vitlöksbröd :)

Efter en massa skitsnack och ännu mer vin blev det utgång på Harrys. Jo vet att vi skulle undersöka Statts men när vi stod där va de längre kö till Harrys, frågade Stattsvakten och han sa att de va rätt kasst me folk där så de fick bli Harrys ändå. Välldans kul hade vi iallafall !

Jag är verkligen ovan vid att vara ledig på helgerna.
Men oj va skönt de är!


Ja, måste ju kommentera valet som var igår också..

En jäkla märklig situation har vi hamnat i.
M borde sluta lägga över allt ansvar på MP och se till att föra ett samtal med alla partier.
Det här är Sverige, vårt land det handlar om.. Så att hålla på och skylla ansvaret på varandra som barungar, som partierna gör just nu är bara respektlöst! Det här är ingen jäkla lekstuga!

Och något som gör mig mer förbannad är att dom pratar med media men inte med varandra,
håll tyst istället och prata förvirrande istället (de brukar ju politiker vara bra på)
och invänta tills ni haft tid att verkligen samlas och gå igenom saker och ting.

Låter ju bara sjukt när Reinfeldt säger: Vi har makten, vi ska söka stöd av MP.
Dom har inte egen majoritet.
Och när MP säger: Vi kommer inte vara ett stödparti åt alliansen, vi kan inte svika väljarna och rösta fram 10 nya kärkraftverk osv..

Hur svårt kan det vara med kommunikation?
Blir ju trött på hela bunten, yr omkring som förvirrade hönor!
Mest demokratiskt skulle väl vara om M,S och MP regerade tillsammans. Skulle nog bli jäklans märkligt..
Äsch dom får väl folkomrösta om alla stora frågor. Då röstar man ju på förslagen och inte på partiet, och de mindre frågorna får dom helt enkelt kompromissa om..


Nä nog om detta, de ger mig bara huvudvärk!
Nu har jag iaf uppdaterat lite till er där hemma:)
Puss på nosarna


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0