Söndag 10/4 - 2011 uppdatering

Hallå där.

Idag är ju faktiskt en heel månad sedan jag använde schampo!
Det har hittills fungerat alldeles utmärkt, håret mår bra som aldrig förr!
Igår använda jag hårspray, som var godkänt enligt forumet på lockig
och det innehåller ju tyvärr alkohol, vilket inte alls är hälsosamt för håret.

Därför tänkte jag passa på, så här en månad efter start i ära, att se hur det fungerar med att ha olivolja i håret.
Ja, kan erkänna att jag är OTROLIGT skeptiskt till att få ut det som inte "sugs upp" endast med balsam, men de ska bli spännande att testa... Jag menar, det är ju klurigt att få ut med schampo tillochmed, så detta ska bli en utmaning!

Så nu sitter jag med håret dränkt i olivolja, honung och en skvätt ÄCV och tänkte ge mig på att få ur skiten om en timme sisådär.. =) Berättar senare hur de gick!


Puss&kram





Senare:

Ja, håret är ljuvligt mjukt och det gick hur bra som helst att få ut olivoljan med bara balsam.
Jag blir bara mer och mer imponerad av balsammetoden ju mer tiden går!

Satte först i balsam i håret (utan att blöta) och guggade in det, sen tog jag lite vatten på händerna så balsamet fluffade till sig lite mer och gnuggade.. sköljde ur noggrant.
Tvättade sedan med balsam 2 gånger till och håret är inte de minsta fett!!

Puss













Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0