Torsdag 28/4 - 2011

Här i påskas klippte storasyster av mitt hår,
det är ju så fantastiskt slitet.. Dock ser jag ut som ett riktigt troll men vafan, de växer ju ut så småning om.

Jag har testat lite olika balsam nu under min tid med BM.


Startade med Oliv naturell från Åhlens, både som vårdande och inpackning. Mitt hår trivdes med det, men inte min plånbok. När dessa va slut införskaffade jag mig Naturelles honung och pink balsam, vilka innehåller massa proteiner.. Det verkade inte mitt hår alls gilla, vilket jag tycker är konstigt då jag förstått det som att blekt hår behöver mycket protein?

Hur som helst blev det då lite "panik" shopping på konsum så det blev Coop extras balsam och änglamark sensibel.. Helt ok tvättbalsamer, dock tyckte jag änglamark va för vattning och tog slut väldigt fort.. Kan inte påstå att något av dessa var vårdande heller, och mitt hår behöver masssa fukt!

Så nu har jag varit på jakt efter TREsemmé nya serie naturals, vilket inte alls verkat vilja bli hittat av mig. Igår på Maxi köpte jag Klippoteken vårdande balsam och idag hittade jag till min förvåning TREsemmé på Willys, tänka sig att kära gamla Willys skulle vara snabbade med nyheter än ICA och COOP butikerna.. =)

Så nu har jag iallafall balsam för en hel tid framöver och håller tummarna för att mitt hår gillar dessa, känner att de är lite spännande nu i början att exprimentera med olika balsamer för att hitta den perfekta favoriten.

Nu har säkert övervägande av läsarna mest lust att slå mig, tror inte så jätte många är intresserade av detta. Men mitt hår är inte fett eller äckligt iallafall, trots att jag inte använd schampo på 1½ månad!
Meeen, jag gillart!


Hoppas alla hade en fin påsk!
Puss














Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej!



Kul! Mitt hår är frissigt hela allt :P Inte bara på huvudet :P Men jag testade kall pressad linfröolja.. Det blev inte direkt mindre frissigt men det blev otroligt lent :)



Du får gärna själv ge tips och råd om du hittar någonting emot friss :D

2011-04-28 @ 21:48:10
URL: http://soffieplopp.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0