Torsdag 10/2 - 2010

Ja jisses, idag har varit en rejäl tvättardag.
Praktiskt taget allt som gick att tvätta hamnade i maskinen!
Soffan, täcke, kuddar, sängkläderna, handdukar, kläder.. Ja ni ser :)

Självklart lyckades det spåra ur också, 5 minuter förtidigt dog strömmen.
Jag hade tvätt i maskinen, blev tokig!

Fick tips av söta Sandra att de brukar finnas nån lapp vad man gör vid strömavbrott, så sprang ner till tvättstugan igen. Ja mycket riktigt fanns en lapp, på den stod att man skulle öppna skiten med ett snedskaft.
Jaha, och va fasiken är då ett snedskaft? Hittade ingenting som jag inte redan visste vad det va i tvättstugan, så försökte med en nyckel vilket gick åt helvete..

Gick tillbaka till lägenheten, ännu mer bitter och lite svettig.
Då berättade min bästaste storasyster att på framsidan brukar de finnas en liten lucka och i den en liten flärp som man ska dra i..

Så, jag springer ännu en gång ner i tvättstugan, och vet ni! Jo där i en liten lucka fanns en ful liten blå plastring som jag drog i, och vips så va maskinen öppnad!

Så nu är jag på något bättre humör, fast kan fortfarande inte se logiken i att kalla en blå liten plastring för snedskaft.. Men det lär jag nog aldrig göra! Nu vet jag hur det funkar iallafall om det händer nån annan gång..




Bjuder på nån gammal bild jag hittade här,, det måste väl varit 2007 kanske?
Jisses jag har verkligen nästan varit svarthårig! Hur gick det till egentligen?
Klarade iallafall av denna höst utan att färga håret brunt - stolt -
(har en tendens att färga det brunt till hösten, och har alltid lika mkt besvär med att få tillbaka det till blondt till våren)


Puss




Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0