Fredag 3/6 - 2011

Fredagen har spenderats med världens bästa Johanna

Hämtade upp henne i Hovsjö för att bege oss till ett företag (Vilket skriver jag inte om nu någon skulle få för sig att känna någon där)... Väl där frågar vi efter en karl som jobbar där, som ingen av oss känner.

" Tjenna! Vi vill ha en borr"!
"Mhmm.. Vadå för borr?"
"Ja, en borr?"
" Ja men alltså, vad ska ni ha den till? Vad ska ni borra i för material?"
(Spelar otroligt dumma)
" Hmm,, ja de e hårt?
(Knackar lite på olika saker i butiken) Ja men typ såhär hårt" säger Jojjo och knackar på disken..
" Eh, jaha.."
" Ja tror att de är till en såndär som man vevar"
säger jag.
" Men.. näää de kan ni väl ändå inte ha??!"
(Karln började ha svårt att hålla sig seriös)

Ja sådär höll det på ett tag och drev med stackarn.. Sen tar jag upp telefonen och låssas ringa min "chef".. Det resulterar i att vi inte alls ska ha nån borr.. Så avslutar med:
" Nää vi strutar i borren, men du.. ja skulle fråga... Tyckte du om blomman??"

(Denna karl har alltså fått en blomma på jobbet av en hemlig beundrare.. Och han har anklagat min storasyster för att vara den hemliga beundraren)


Han: "VA!? Vaddå, vad vet ni????!"
" Nä ingenting, nu måste vi gå"
säger vi och springer ut genom dörrn..

Ja, det är kanske lite svårt att förstå det roliga, de är ännu svårare att förklara allting. Men det hela var HYSTERISKT roligt.. Han och hans arbetskollgeor hade ju iallafall något märkligt att prata om de sista timmarna på arbetsdagen! =)

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0