fredag 11/3 - 2011 (uppdatering)

Nu har jag bestämt mig för att göra något åt mitt risiga hår igen,,
jag tänker helt enkelt sluta tvätta håret!
Så nu tänker jag sätta igång på riktigt, minns inte vad som hände sist men tror jag gav upp när jag inte förstod innehållsförteckningarna. Fanns inte så vackert forum som man kunde få massa tips ifrån då..


Ikväll ska jag alltså duscha och använda ett godkänt "sista schampo" enligt lockig vilket jag redan hade hemma, sköönt. Det ska innehålla vissa sulfater som löser upp allt skit man har i håret, som silikoner och oljor och annat crap som de preparerar allt med nu för tiden..

Däremot tänker jag följa ett tips jag fick förut (som jag inte hittade på sidan nyss men jag tror de är bra) och inte tvätta det alls på några dagar, men jag är ju ändå för fattig och ska tenta plugga nästa vecka, så kan nog hålla mig undan iallafall i början på veckan.

Sen blir det bara till att tvätta med balsam.
Även detta får inte innehålla en hel drös med saker,
men det finns väldigt många godkända också..
Dessa får inte innehålla saker som slutare på xane eller cone, inga oljor och bara vissa sorters alkoholer..

Undrar du vad de är för påhitt jag fått för mig den här gången?
Då kan du läsa mer om det här.
Det suveräna med sidan är att man inte behöver lägga ut några pengar alls, utan kan läsa sig till vad som går att använda och inte o forumet. Och OM man vill så kan man köpa schampo/balsam där..
Men de är ingenting jag har någon tanke på nu iallafall, för hade redan saker som passade.

Ja, skriver mer om några dagar och berättar hur de går :)
Puss





Kommentarer
Postat av: Storasyster

Halloj!



Före och efter bilder vore kul! Jag har sett ditt hår och jag förstår dig...



Kollade in sidan, och som tur är har jag både schampo OCH balsam som är okej :)



Matrix är ju inte billigt så det känns skönt att kunna använda upp det!



Puss

2011-03-13 @ 10:42:29
URL: http://www.freewebs.com/winonasdiva



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0