Fredag 25/3 - 2011

Äntligen är denna hemska tentavecka över,
hjärnan är totalt slut!

Ekonomistyrningstentan idag gick helt ok!
Eller, ja det kändes som den gick bra iallafall :)
Bara att vänta och se om jag blev godkänd eller inte,
men de kändes bättre denna gång iallafall än när jag gjorde externredovisningen
och den blev ju godkänd.
Skulle nog bli lite ledsen om jag inte klarade den här nu..

Idag kom CSN bidraget, inte en dag för tidigt!
Var och storhandlade på coopextra och det blev en hel del wookgrönsaker och frukt.
Tänkte försöka få i mig lite nyttigheter nu, ätit alldeles för mycket crap på sistone!
I kassan fick jag även e värdekupong på något ställe som heter
PS Sol & Hälsa
där jag kunde välja valfri behandling  (klassisk massage, ansiktsbehandling, träningstips, fotmassage, indisk huvudmassage, reiki healing eller solning)
Ska ringa dit på måndag och boka tid, har dock lite svårt och bestämma mig för om jag vill ha massage eller ansiktsbehandling.



Nu har det gått snart 2 veckor med balsammetoden eller nopoo som det också kallas.
Såhär långt så tycker jag det fungerar alldeles utmärkt!
Har inte direkt hamnat i någon "ugly fas" som oftast kommer, den kanske dyker upp senare?
Den skillnaden ja märkt hittills är att utväxten, där mitt hår inte är blonderat, har blivit mycket glansigare och känns som håret mår bättre.

Aldrig haft nå direkta problem med hårbotten, så där kan jag inte yttra mig.
(många med exempelvis psoriasis får mycket bättre hårbotten av BM)

För några dagar sedan prövade jag även att tvätta håret med ägg.
Fungerade hur bra som helst, och mitt hår mådde väldigt bra av det.
Då hade jag i ett ägg och en skvätt äppelcidervinäger (för att säkna PH så håret inte blir basiskt)
masserade in det och sköljde med kallt vatten (Ägget kan koagulera och bli väldigt svårt att få ur håret med varmvatten) efteråt hade jag i balsam och sköljde ur :)


Puss&kram






Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0