Tisdag 22/3 - 2011 uppdatering

Tentan idag var spännande.
Eller ja, morgonen blev något oväntad.

Jag och Alexandra vaknade i en liten dimma, drack kaffe och va allmänt tröttmössor som man är när man precis vaknat. Påväg till bilen slår det mig..

"Helvete!!!!! Alex ja minns inte alls om jag ens har anmält mig till tentan...."
Alex: "Skit fan, jag VET att jag inte har anmält mig. Vad gör vi nu?"



Först sitter jag i min nattmössa och yrar om att vi ska säga att vi visst anmält oss och att dom gjort något fel och har nån påhittad konspirationsteori, men sen kommer som tur är Alexandra med sitt sunda förnuft och säger att vi går till receptionen och pratar med dom. Som tur va så löste det sig, och vi fick göra tentan.

Med lite magsår och nervositet satte jag igång och skrev.
Vanligtvis brukar man känna efteråt om det gått bra eller dåligt,
men den här gången kan det ha gått hur som helst.

Antingen gick det tok bra, eller så gick det käpprätt åt skogen :)
Men det känns skönt att iallafall ha den överstökad.

Jag tycker att MBL är en klurig jäkla lag, jag får inte riktigt kläm på den.
LAS däremot känner jag mig välldans hemma i, säkert mycket beroende på att jag setat och freakar den lagen på jobbet tidigare så jag kände igen en hel del när vi började arbeta med lagen.

Däremot är jag osäker på 29/29 principen och bastubadaren, trodde jag hade koll på dem. Och visst jag hade bra koll vad dom innehöll, men när det kom till att nämna lagrum och sådant fick jag total blackout.
Efter en hel del funderande, vilket tog onödigt lång tid och gjorde att jag blev lite stressad i de andra casen,
så bestämde jag mig för LAS - Att beordra en arbetstagare att utföra arbetsuppgifter som inte ingår i arbetsbeskrivningen är att anses som uppsägning eller avsked.

Men är osäker på om det klassas som gardering eftersom jag nämnde båda dessa situationer,
eller om det är bra för man kan välja vilket som av dem.
Så exempelvis där kan jag lika gärna få 0 poäng som att få poäng.

Sen är jag inte riktigt hundra på att det är rätt heller, meen ja.
Hursomhelst så är tentan avklarad nu, och jag behöver inte fundera något mer på den förrän om 18 dagar när jag får resultatet.


Imorgon och torsdag blir det till att köra stenhårt med Ekonomistyrningen som det är tenta i på fredag.
Oj vad jag är sugen, eller inte. Längtar till fredageftermiddag, då tentan är avklarad.
Oavsett hur det går så finns det liksom ingenting mer man kan göra för stunden åt saken, och den känslan längtar jag efter.. Sen kommer 3 veckor av otålig väntan på reslutatet.




Ja nu har jag säkert uttråkat er massvis, så ska lägga ner skrivandet för idag.
Ha de toppen!
Puss



Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0