Tisdag 8/3 - 2011

Ett stort ♥ till min mamma, Anneli Wikström, idag på internationella kvinnodagen.
Även om jag inte alltid säger det, och för det mesta inte är så bra på att lyssna, inte alltid förstår vad det är du gör, så är jag stolt över allt du försöker åstadkomma för andra människor. Du är fantastisk mamma!
Om hälften av alla människor skulle vara så godhjärtade och brinna så mycket för din omgivning så skulle jorden vara en mycket vackrare plats att leva på.


En gammal klasskompis lade upp en länk på facebook med mycket bra, men detta var klockrent;
" Jag hoppas att vi fortsätter nå ett jämställt samhälle, ett samhälle där mina killkompisar inte tycker att det är okej att köpa sex
" ...

Helt ärligt, de måste väl ändå vara mer upphetsande att
"knulla" en mango..
Nä usch sånt där tycker jag är rent utsagt vidrigt och helt klart patetiskt.


För tillfället sitter jag och häller i mig kaffe,  skolans äckliga automatkaffe var ingen hit som morgonkaffe.
Dessutom så hade fantastiskt braiga jag tagit med mig en hel matlåda full med köttfärsås,
ja alltså planen var ju självklart att det skulle innehålla ris också men det färdiga matlådan låg kvar i kylskåpet medan hela köttfärsåsransonen följde med till skolan. Jag ska berätta en hemlighet;
- Köttfärsås är inte gott att äta utan någonting till, speciellt inte till frukost!

Så nu har jag nyligen kommit hem, slagit på en stooor kanna kaffe tröttmössa som jag är, och sitter och väntar på att klockan ska ticka liiite liite till så den härliga solen kommer till min balkong.


Imorgon är det föreläsning i skolan hela dagen, och på torsdag är det DataÖvning i ekonomistyrning.
Nästa vecka kommer jag gå i ide, troligtvis med Alexandra som sällskap, och sitta och tokplugga för de två tentorna vi har veckan efter.

Två tentor på samma vecka känns inte helt ok, men de är ju bara att gilla läget.
Men jag och Alexandra har ju ett fenomenalt bra sätt att plugga på, allting trycks in sista veckan, vi flummar och har noll koll på vad vi egentligen gör, dricker för mycket kaffe och matar in de sista sakerna vid 2 tiden på natten dagen innan tentan. De låter ju inte speciellt smart, men på något underligt sätt så lyckas vi ju! Så det har blivit lite av en tradition de här.. :)

Ja, ha en super härlig dag allihop.
Puss


Söta jäkla unge!

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0