Torsdag 10/3 - 2011

Nu drar jag alla över en kant men varenda kotte i den här staden har antingen en hund, barn eller en cykel.
Jag har blivit lite anpassad, har faktiskt en cykel! (HAHA) Även om jag inte cyklar så äger jag en iallafall..

Men det var inte riktigt det jag egentligen satt och funderade över..
Satt ute på balkongen nyss med min kaffekopp i högsta hugg. Nedanför gick en herre med rullator och sin goldenretriver, de har han gjort varenda dag sen jag flyttade hit.
Men idag ploppade de upp lite tankar i mitt huvud..

Under hela vintern, ni vet ju hur spännande den varit med all snö och is, så har han varenda gång jag sett honom krånglat sig till de mest otillgängliga platser för att plocka upp hundbajset. Även om hunden bestämmer sig för att skita bakom en stoor snöhög på en plats där inte ens jag skulle försöka ge mig in på att gå, så lämnar han sin rullator och påbörjar en knagglig och halft livsfarlig färd för jakten på den där högen med påsen i högsta hugg.

Detta är ju helt fantastiskt!
Jag menar, det ska ju vara en självklarhet att plocka upp efter sin hund, men det är det lååångt ifrån alla som gör.
När jag tittar på honom, så skäms jag över alla de yngre och rörliga personer som stirrar på högen, stirrar omkring sig för att försäkra sig om att ingen såg, och sen lämnar den där så någon annan får trampa i den.
Det är pinsamt att han anstränger sig över sin förmåga, medan andra som har det hur lätt som helst skiter i det bara för att dom inte orkar eller vill...

Ja må vara yrvaken nu, och skriva i tröttmössan. (så är det lite osammanhängande ber jag om ursäkt)
MEN den där äldre herren förtjänar en liten guldstjärna för sina kraftansträngningar!
Inte för att det inte är hans jobb, det ska vara en självklarhet. Utan för att det inte spelar någon roll hur välgömt och krångligt det är placerat så haltar han dit och tar hand om det.

Ja nä, nu ska jag nog sluta..
Snart dataövning i ekonomistyrning från 10-15..
Och gubben gav mig lite boost, hur krånglig kursen än är så ska jag fan ta hand om skiten! ;D




Pussokram








Älsklingstjejjen gillar
också spikmattan.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0