Torsdag 24/3 - 2011

Jag måste bara tipsa om detta!

Häromdagen skulle jag poppa popcorn i kastrull...
Det slutade inte riktigt helt ok .
Brände popcornen i kastrullen så det var små runda svarta brännmärken i hela kastrullbotten.

Jag provade med ALLT!! Spraya med ugnsrengöring, provade ett "husmorstips" att man kunde ha i bakpulver med lite vatten och låta stå, testade koka med diskmedel, skrubbade med svinto.. Ja, gud vet vad jag inte försökte med.

Så hittade jag en tråd på flashback med massa husmorstips.
Gjorde ett sista försök och köpte maskindiskmedel,, den billigaste sorten jag hittade eftersom jag inte ens ägen en diskmaskin och inte har någon nytta av det sen.

Sen la jag i 2 tabletter och vatten i kastrullen och kokade en halvtimme,
lät kastrullen stå på den varma plattan några timmar och vips!
Efteråt var det bara att diska ur den, heelt fantastiskt!!!

Tänk att när inte ens svinto funkar, så fungerar detta!
Jag är imponerad.




Nu har jag inte tid att sitta här längre, tentan i ekonomistyrning imorgonbitti närmar sig med stormsteg och jag ska slänga mig i badet och försöka memorera alla formler man måste kunna för att ens kunna göra en uträkning.
Bara formlerna har ja fått ner på 2 a4 sidor, sen ska man ju fatta vad formlerna betyder.. - suck -

Håll en tumme eller två för mig imorgon kl 9-14 :)
Puss på er


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0