Torsdag 3/3 - 2010

Hejhopp!

I måndags gjorde jag inte mycket vettigt alls.
Var nere på stan och bytte en tröjja som jag inte förstår varför jag ens köpte mot ett par leggings och en svart t-shirt (eftersom smartskaftet hade kvittot i Katrineholm och inte fick lämna tillbaka tröjjan, men då är det ju bättre med sådant som "alltid går åt" iallafall.)

Förutom det spenderade jag dagen med att kolla på hela volume 1 (av 3) av Räddningspatrullen från 1989.
Ja ni läste rätt, de där underbara barnprogrammet som gick när man var liten med Piff&Puff, Oscar, Sip och Pärlan. Herrejisses vad jag satt bänkad, haha kan inte varit nyttigt.


Tisdagen spenderades med kortspel hos storasyster med henne, Therese och kusin Ninni. :) Det var Ginrummy som gällde, och efter en tid med överansträngda hjärnceller, för mycket godis och alldeles för ohälsosamma samtalsämnen så slutade Therese iallafall som vinnare! :)

- " Jag har funderat om dvärgar har lika stor snopp som vanliga karlar, om dom liksom är propitionerliga. Jag har även undersökt detta "
- " VA?! Har du frågat en dvärg? "
- " Nej hon har haft sex med en..."
- " VA!!!?? Har du haft sex med en dvärg??! "

(En 15 minuters avbrott i spelet pga av ett gemensamt skrattanfall)
- " Hahahaha,, neej.. Men jag har kollat på dvärgporr! "
(Ännu ett helt galet skrattanfall)
- " Vet ni förresten att dom mobbar mig på jobbet, 'ska gamla tanterna ha kortspelskväll igen'?? "
- " HAHA, ja dom skulle bara veta hur störda samtalsämnen som kommer upp, fast du ska kanske inte berätta om det här"


Onsdagen blev det invigning av volume 2 av Räddningspatrullen, och lyckades faktiskt också klämma in en föreläsning i ekonomistyrning (duktiga jag!).
Senare blev det fika på gamla Bristol med mina sötnötter Jojjo&Sofia

Idag har jag glidit omkring i morgonrock heeela dagen, det är nog det bästaste plagget som uppfunnits!
Men jag har faktiskt gjort en hel del nytta också, räknat klart hela kap 3 i ekonomistyrning, så något vettigt har jag iallafall fått gjort denna vecka. Nu är min hjärncell alldeles för tröttmössa för sitt eget bästa så nu blir det till att slänga in mig själv i ångbastun. Sen ska det kramas med katten och dejtas John Blund.

Imorgon är det fredag och som det ser ut nu lutar det åt vin hos Yrsa med bästaste Jojjo & Alexandra, och sen vet jag inte riktigt vilka som dyker upp. Men kommer bli tokigt mysigt iallafall <3




Godnatt&Sovgott


Oj, vad jag längtar
till sommarn nu..

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0