Fredag 13/5 - 2011

Fredag den trettonde.. (Turdag eller otursdag?)
Mest anser jag att det brukar vara som alla andra dagar..
Däremot resulterade denna att både Sverige och Finland vann semifinalerna och kommer mötas i VM final på söndag! Jag är inget fan av hockey, fotboll, eurovision eller något av sådant egentligen.. Men när det gäller, exempelvis nu VM final med dessa två lag.. Ja då får jag allt en smula pirr i magen måste jag erkänna!

Ser framför mig matchen (jag tror det var 2003 kanske?) på fritidsgården Tajen, när Sverige låg galet undet mot Finland och de sedan vände 1-5 till 6-5. OJ vad det var spännande då, helt otroligt faktiskt...

En annan sporthändelse som jag verkligen gillade var fotbolls VM -94 när Sverige tog brons. Var just då i Italien på semester och Italien förlorade VM finalen mot.. Ehm.. kanske va de Brasilien? (Är inte 100).. Trots att Italien förlorade guldet, eller "vann" silvret så var dom heeel tokiga och åkte runt på bil taken och firade som aldrig förr.. Det va en helt fantastisk upplevelse.

Men som jag sa, är det sällan jag överhuvudtaget är intresserad alls..
Iår har jag faktiskt iallafall för första gången kikat på SM finalen i hockey, och det var ju för att pappan är så frälst i Skellefteå (som tyvärr inte vann)

Ja nä, jag vet iallafall vad jag ska göra på Söndag...!!
Grattis till både Sverige och Finland idag,,
puss på er!



Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0