Lördag 28/5 - 2011

Hallå där gott folk!

Balsammetoden har numera börjat bli en vana, känns allt mindre som ett projekt och lägger inte ner så mycket fundering kring det längre. Jag bara kör på, de fungerar ju så bra! Har nu hållt på sedan 13 mars =)

För tillfället är jag bara mest trött på mitt hår, haha vill att de ska växa i rekordfart nu så jag ser ut som jag gjorde innan jag klippte av allt.. Så har någon något galet bra huskur på hur man får håret att växa som ogräs så hojta gärna till! =)

Just nu sitter jag med min egen ihopblandade hårinpackning som innehåller: Garniers pärlemor&körsbärs inpackning, lite avakado olja, lite olivolja, aloe vera gel, klick (glidmedlet) och har dagen till ära även kladdat i lite honung också.

Detta är de ja använder när jag tvättar håret:
Tvättbalsam: Coop Extras
Vårdandebalsam: TREsemmés Naturals
Leave in: Klic
k, aloe vera och avakado olja.

Och ja, jag är fortfarande imponerad av klick!! Av alla möjliga återfuktande saker jag prövat (både före och efter BM) så är klick helt enkelt det bästa ever! Efter balsamtvätt sköljer jag huvet i svalt vatten och sen sätter jag i klick i dyblött hår och låter de torka. Helt fantastiskt!

Har även märkt att olika sorters oljor fungerar olika bra i mitt hår. Olivolja fungerar, men det blir ingen WOW effekt.. Betydligt bättre är Avakado olja - fast de är ju dessvärre betydligt dyrare också :/...  Vill även minnas att Sesamolja fungerade fint i mitt hår, testade det när jag var hemma i Södertälje, men har inte hittat det på konsum här så får testa de igen nästa gång jag är där och se om det var så bra som jag minns de. :)

Och som sagt, är ni nyfikna över vad balsammetoden är så gå in och kika på lockig och bestämmer du dig för att man själv vill pröva på det är alla otroligt trevliga och hjälpsamma i forumet! :)



Puss&Kram



















Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0