Måndag 30/5 - 2011

Hallå!

Först och främst, måste säga.. OFTAST så fungerar lappen jag har på dörrn väldigt bra. Det står typ; "Stör inte, ring inte på om du inte är väntad. Vill jag köpa/veta något kontaktar jag själv er. Detta gäller även hyresgästföreningen.." Nu precis ringde de på dörrn, utanför stod en karl från telgenergi..

Han: Öööh, ja.. alltså, jag hann ringa på klockan innan jag hann läsa lappen.. Eh, förlåt!?
Jag: Hahaha, ja de e lungt..

Hans min var betalbar, han såg helt fantastiskt rolig ut! Kan tänka mig att han möjligtvis fick lite små panik när jag ringt på klockan, upptäckte lappen och troligtvis såg framför sig en riktigt bitter gammal dam eller något liknande och förväntade sig en rejäl utskällning.

Ja, hursomhelst var det inte alls detta jag tänka skriva om.. Tentan imorgon då, känner mig bara heelt vilse när de gäller den. Tankarna yr som aldrig förr och jag greppar liksom inte riktigt hur ja ska få in något. Det är dåligt med modeller och tonvis med punkter under alla olika rubriker.. Men ja, man kan ju inte göra annat än att försöka iallafall.

Så nu sitter jag här, proppar i mig jordgubbar och har lagt in dippen i kylskåpet. När solen försvinner från balkongen hade jag planerat att äta middag al'a Chips&dip.. Man är så otroligt nyttig såhär inför tentorna.. Inte konstigt att man går upp typ 2 kilo i slutet av varje kurs. Sitter ju bara och proppar i mig massvis med skräp, men  hjärnan har en tendens att fungera liiite bättre ... Vilket troligtvis är ren inbillning och mest en undanflykt till att tröstäta massa jox när man är deprimerad över hur jäkla mycket det är man ska få in på så kort tid.. Nu är väl den stora frågan, kommer jag att få på mig jobbarbyxorna på lördag? HAHA!

En helt annat sak jag upptäckt här i stan är att de har sina studentmössor på sig, heela tiden från mösspåtagningen tillochmed studenten.. Var ute på prommis med Sandra för någon dag sedan, och undrade varför alla yrade omkring med sina mössor jämt och ständigt.. Känns lite bra att de inte var så för oss, dels för att jag inte alls tyckte att man var direkt stilig i den där mössan & dels för att jag säkert hade tappat bort, smutsat ner eller förstört den på något sätt om jag skulle sprungit runt med den varje dag... Tänk vad det kan vara olika i olika städer.. :)

Ja nä, nu ska jag gluffsa jordgubbar!
Puss




Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0