Måndag 9/5 - 2011

Hallå!

Hoppas alla har det fantastiskt i de härliga vädret! :)

Imorse var det seminarie av NIP arbetet i Företagsledning i butik, skönt att ha det avklarat.. På Onsdag är nästa i marknadsföring 2, sen är det en enskild uppgift och uppföljning av medarbetarsamtalen vi hade förut.. Men nästa vecka börjar fokusen på tentorna..
De börjar verkligen närma sig med stormsteg, helt plötsligt har halva maj gått nästan och tiden bara rusar iväg! Både skönt och lite stressigt..

jag kan inte riktigt förstå att det redan gått ett år (med studier). Mer än 9 månader sedan jag flyttade ifrån Södertälje, känns helt sinnessjukt!! Ska de gå såhär fort måste jag ju snart bestämma mig för om jag ska plugga det 3dje året eller inte, suck.. Jag vill ju göra det, men sen känns det sisådär med att ta ännu mer studielån. Jo jag vet, det är ju för en vettig sak men jag är inte alls något större fan av de här med lån (inte krediter heller).. Överlag tycker jag att har du inte råd att betala för något idag, så varför ska du ha det i framtiden? Ja självklart hinner man då få tid att spara ihop pengarna, men vad är så viktigt att man behöver det just i detta ögonblick? Då kan man ju faktiskt spara pengarna och sen köpa det man vill ha.. Men men, det är min åsikt bara! Undantag anser jjag däremot är bil och boende, då man faktiskt gör en investering.. Bil tappar ju iof väldigt mycket i värde, men boende blir ju mer att man binder upp kapital. Man betalar ju på ett sätt mycket av det till sig själv på ett sätt..

Ja nä nu ska jag inte tråka ut er med massa pengaprat!
Nu ska jag fortsätta freaka fejsbook & lyssna på musik medan jag febrilt jobbar på en snygg "försommarbränna" här på min älskade och helt fantastiska balkong!


Puss


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0