Söndag 15/5 - 2011 uppdatering

VM final Sverige - Finland 1-6


Är det nu man ska byta namn till Vuohisalo (Mammas efternamn) för att inte behöva skämmas? :) Otroligt kasst spel i 3dje period & ännu kassare att de visades i TV3 som inte alla har, otroligt irriterande med reklam mitt i perioderna.. Här tvingas svenska folket att betala TV licens för att sedan inte kunna se en av årets största händelser? Förjävligt helt enkelt! Detta skulle visats i SVT eller TV4, svensk TV svek folket... Finland spelade hockey, visade vart skåpet ska stå och de lät folket se matchen gratis! (tillochmed svenskarna kunde gå in och se på yle.fi och se med finlandssvensk kommentator)

Den där Calle var ju tokigt bitter och framstod bara som avundsjuk när han diskuterade Grandlund..Och att vilja ha han utvisad när det var han som blev fälld? Barnsligt!

Ja, som jag skrev i tidigare inlägg så kände jag att det va lite vinn-vinn i denna match, att jag blev glad oavsett vem som vann men att jag höll en lite större tumme för Sverige. När jag ser på det svenska spelet som var som yra höns blir jag tveksam och är faktiskt jäkligt nöjd med matchens resultat! Finland var bättre, de va värda guldet!!


STORT Grattis till VM guldet Finland..
Med detta säger jag godnatt&sovgott!




Puss&kram




Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0