Torsdag 5/5 - 2011

Hallå där!


Fullt ös i skolan idag.
Efter det bestämde jag mig för ett besök hos frisören,, kände att om jag nu vill få fräscht och välmående hår så är det lika bra att nu medan de ändå är kort klippa det jämt.

Storasyster klippte mig ju här i påskas, och jag klagar inte över det alls de va toppen snällt. Men kände nu i efterhand att de va lika bra att försöka klippa igenom det ordentligt så de blir jämt och jag (när de väl börjar växa ut) slipper klippa av det igen.

Såg på lockig att det fanns en frisör här i Katrineholm som skulle vara medveten och intresserad av balsammetoden, så letade reda på den.
Väl där var personen jag pratade med inte alls direkt trevlig, bokade upp mig på en tid och när jag frågade efter dessa tjejjor som körde BM sa hon otrevligt att dom har slutat, du får gå till "namn".
När jag gick ut därifrån var jag mest irriterad och kände att ne fan inte tänker jag gå och pröjsa 345 spänn hos någon som är sådär otrevlig, och dessutom gick jag ju dit just pga av att de fanns tjejjer som körde BM där..

Så, tog mitt pick&pack (Dvs Anna&Nina, haha) och vandrade till ett ställe som hette Gina, billigare och en trevlig frisör iallafall. Förklarade helt enkelt att jag inte ville ha nå spray eller silikoner och sånt i håret efteråt så de funkade iaf :)

Nu har jag även varit på besök på apoteket och införskaffat mig aloe vera gel och klick (glidmedel).. Ja alltså tydligen ska klick vara väldigt återfuktande och bra för håret och även gå att använda som styling. Exempeliv olivolja, avakadoolja osv är ju vårdande för håret, men mitt hår bara "käkar upp detta" så tänkte att även fukt kanske behövdes, så då dränker man alltså håret med vatten och sen slänger man i glidmedlet så ska det bevara fukten och tydligen ge fina lockar också utan att bli fett eller äckligt.

Har slängt i skiten i håret nu, ska bli spännande att se resultatet när håret väl torkat! :)


Ni som nu undrar vafan de är jag snackar om för sjuka saker, kika i kategorin balsammetoden här till vänster så står det lite mer. Men kort och gott, att bara tvätta håret me godkända balsam.

Nu får de räcka för idag, ha de toppen!
Puss




Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0