Tisdag 27/9 - 2011


Hallå där!

Mamma berättar ibland saker jag pysslat med när jag var liten, tänkte dela med mig av en alla dessa historier.





" Du var mindre än 6 månader, för det var innan pappa var hemma med dig och var pappaledig. Vi hade öppet mellan köket och vardagsrummet, ja du vet nu har vi ju byggt en vägg där.

Du befann dig längst ner i vardagsrummet och börjar sakta men säkert med full koncentration hasa dig baklänges genom rummet. Du hade inte lärt dig krypa än och verkade så fokuserad på att ta dig framåt så jag slog mig ner i en fotölj för att se vad det var du egentligen hade i tankarna. Efter ca 30 minuter når du till mål, det är boken 'Festen i Hulabo' som ligger på golvet med uppslagen pärm.

Du tar tag i boken och skjuter den snett framåt, snurrar runt för att hasa dig bakåt, snurrar för att få boken lite framåt, snyrrar för att återigen hasa dig bakåt och så håller du på ett bra stund. Tillsist så har du lyckats komma fram till mig, försöker lyfta boken och grymtade 'sssssss'.

Jag läste ju den boken för dig ibland flera gånger om dagen och då sa jag alltid att nu ska vi läsa. Får fortfarande lite gåshud då jag tänker på när vi kom in på kapitle
t 'Den lilla musen Frid gav upp en skri' då tog du min hand och föste bort sidan som om du inte alls ville höra den biten ur boken. Troligtvis berodde de på min förtvivlade röst då den delen handlade om att kon nästan trampade på musen.

Efter detta skrev jag en motion för att man skulle ge barnen en bok redan vid födseln istället för vid 4års kontrollen, vilket även genomfördes"

 





Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0