Fredag 20/7 - 2012

Det här med håret är ju alltid lika spännande. Har nu kört NoPoo (förkortning av No schampoo, dvs balsammetoden) i 16 månader och en vecka, vem orkar hålla sån noga koll undrar ni kanske nu? När jag startade så fixade jag även en räknare, så tackvare den kan ja hålla koll :)
 

 
 

Enda gångerna som jag använt shampo under denna period är vid de tillfällen som jag har blekt, färgat eller tonat håret. Jag vet att de är bland de mesta Poo man kan göra med håret, men eftersom jag inte använder schampo oftare än så har mitt hår inte heller slitits som det brukar. Kan inte nämna det för ofta, balsammetoden är nog det absolut bästa projektet jag gjort för mitt hår. Kan kanske inte kalla det för projekt längre, det är ju numera fullt normalt för mig..

Idag tänkte jag ge mig på att försöka göra ett skonsamt blekningsmedel som jag läst om. Får se om det blir någon skillnad eller inte efteråt, just nu är morsans saftmaja i fullgång iallafall. Hur det är blir så blir det ändå till att bleka slingor på söndag efter mitt dumma försök till att färga mellanblonda slingor här för några veckor sedan.

Innehåll: Honung, destillerat vatten (för att få rätt PH värde), kanel, kardemumma och olivolja. Alla dessa ingredienser ska tydligen kunna utveckla perioxid.
 
 
 
 
  
                                                                                                                 
 
 
 
 
 
 
             .
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0