Fredag 9/3 - 2012

Börjar lessna på folk som bara nedvärderar de motsatta könet! Hur ofta hör man inte " man borde ha ett fruntimmer som kan städa och laga mat" eller tvärtom " suck, stopp i avloppet, man borde ha en karl något är de iallafall bra på"...

Helt seriöst? En man laga käk och en kvinna fixa avlopp, iallafall jag med lite hjälp av vår kära vän Google ! Man har väl ändå ett förhållande för att man tycker om varandra?

Nu är det nästan alltid singlar som yttrar sig på det här sättet, antagligen är de bittra? Det är synd, visst kan det ibland vara segt och kännas lite ensamt som singel MEN det är absolut inte bara negativt. Man får tid att verkligen lära sig älska sig själv och vad kan vara viktigare egentligen?

Att yra omkring, stressa upp sig och försöka hitta en att spendera vardagen med tror jag inte på. Chilla ner och ta det som det kommer. Älska personen på riktigt istället för att vara kär i kärleken, i rädsla för att vara ensam. Jag säger inte att den rätte kommer ramla ner från himlen, om det nu ens finns "the one" för alla, men jag tror man måste älska sig själv för att fullt ut kunna älska nån annan. OCH, sluta upp med att nervärdera varandra, skitsnack bottnar ofta i osäkerhet och avundsjuka!

Jag är singel, mest för att jag har backat om nån närmat sig. Jag är långt ifrån perfekt, tror jag kan övervärdera tryggheten i att bara ta hand om sig själv, men tror samtidigt att hade någon av dem varit "rätt" hade jag inte backat, hoppas iallafall det! Vet att för att vinna måste man våga chansa, och det är något jag måste arbeta med hos mig själv. Tills jag lyckats med det tänker jag fortsätta att bara vara awesome, haha :)

Hursomhelst, om ni inte älskar er själva varför skulle någon annan göra det?!


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0