Onsdag 7/3 - 2012

Oj vad tiden bara springer iväg.. Inte alls långt kvar i den här lilla byn nu! Bara ca två och en halv månad kvar tills man är i Södertälje igen, sen då? Om jag kommer in på skolan i Italien blir det ännu ett år på vift, första tiden i Italien och andra halvan i Skövde, men annars? Vad ska jag då hitta på? Ska jag lägga på ett extra år iallafall då och leka Skövde? Ger det verkligen så betydligt mer meriter att det är värt det? Jag är skeptisk..

Hursomhelst känns det skönt att snart flytta, det har varit 2 händelserika år, träffat väldigt fina människor, men skulle få ångest om jag skulle va tvungen att bo i den här stan längre än nödvändigt! Jag kommer nog aldrig vara en småstads person, att knappt ha några butiker att strosa i när man har tråkigt och att få höra massa skvaller om folk är enligt mig totalt ointressant. Javisst, skitsnack finns överallt, i alla umgängeskretsar och i alla städer.. Men måste säga att de är ovanligt mkt här. Ibland måste man spy lite galla, men att någon varit otrogen hit&dit skiter jag i, säg det till personen som är ihop med en idiot istället..

Ja, det är absolut inte bara dåligt här! Det är en fin liten stad med många märkliga och roliga människor, men jag är alldeles för rastlös. Fått många skratt och varit med om så otroligt konstiga prickar, ja.. Jag är nog inte helt oskyldig heller som skäller ut folk från balkongen och kallar gubbar på stan för tandtroll haha :)

Karln som skröt att han känner Dany.M och därför tyckte de va en självklarhet att han skulle få mitt nummer, eller han som påstod att Johannes va den tyngsta i Södertälje och att han kände honom, fast själv har han inte pratat me nån här på flera år.. Ja herregud, helt fantastiskt roliga personer finns det!

Nä nu har jag babblat på för en hel vecka, dags att leka 'räkna produktivitetsmodeller och fyrfältare" och snart kommer Alexandra hit och kör examensarbete i butiksledning, pussokram :)


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0