Torsdag 24/5 - 2012 (examensdag)

Att sätta sig i bilen och åka 20mil på morgonen är ingen hit, speciellt inte med lastbilar som ligger och segar på vägarna. Värre att åka lika långt hem igen på kvällen när man är trött som en liten gris.

Idag skulle vi alltså till Skövde för att avsluta de här 2 åren, kan erkänna att vi va en smula nervösa! Att muntligt presentera sitt examensarbete inför helt främmande personer är lite skillnad jämfört med telebild presentationer.

Presentationen gick fint, pratade på och kikade inte så mycket i våra fusklappar. Nästa vecka blir det till att putsa upp de punkter examinatorn tyckte va lite luddigt, så de blir toppskick innan de laddas upp online.

Måste säga att vi hade tur, vissa blev totalt sågade av examinatorn. Tycker denne faktiskt va lite för brutalt ärlig ibland med uttryck som "de här arbetet kan ni slänga i sopkorgen, de e bara skit" eller "vet inte om ni har språkproblem, låt nån annan läsa om ni själva inte kan skriva!" Självklart ska man va ärlig, kritik är bra men man kan ju faktiskt formulera sig lite finare.. Att säga till någon att kolla språket och fixa till sina meningar och stavfel tycker jag nog hade varit tillräckligt! Kändes lite som personliga påhopp... Jag är glad att vi slapp råka ut för det där, vet inte om jag kunnat hålla tyst eller om ja lackat ur totalt på den där om ja fick den kritiken..

Skönt att de är klart iallafall! Tänk va fort dessa två år gått. För att skryta lite känns det även bra jag fick grymt bra resultat på den sista tentan vi gjorde, 37,5p av 40p! Aldrig haft så bra resultat innan, bara 2,5p fel, känns awesome och ger verkligen en rejäl boost för självförtroendet!!

Imorgon kommer systerdotter hit och hjälper mig med flytten, min sötnos! De blir även vin och en sista vända till Harrys för att avsluta de här äventyret i Katrineholm där det började :)

Skit trött tjej just nu,, ska lägga mig och chilla och nöta lite på soffan. Ha det toppen fint gott folks, pussokram

Trackback
RSS 2.0