Onsdag 17/10 - 2012

Halloj!



Precis haft Mep, Global markets and Economics part 2. Varje gång funderar jag över varför jag gett mig in på detta, bara massa krumelurer och konstiga tecken.


Men idag när mr Weekend gick igenom tentan kändes det inte helt hopplöst, fortfarande skit svårt men inte lika omöjligt som de brukar. Vore konstigt om de inte var tokigt svårt då det är national ekonomi på master nivå och jag inte ens läst grundkurserna, men de är bara att kämpa på.. Hans kråkfötter förstår jag fortfarande inte, inte heller varför pi är inflation (fast inte 3.14) men de är väl småsaker? ;)





Idag är en sån dag som jag funderar över hur fasiken ja hamnat här, det är rätt sjukt egentligen. Tänk att man kan komma ända till Italien genom att sitta onykter och arg framför datorn, ville bara komma bort från all skit i Tälje. Det är helt fantastiskt, att flytta 2 år till en liten by som Katrineholm och sedan åka som utbytesstudent, jag är fan imponerad över mig själv! Next stop Skövde i vår..


Igår var jag och Linda hos en italiensk tjej som heter Serena, hennes familj bjöd oss på hemlagad pasta carbonara och glass. Super gott!



Just nu sitter jag och väntar på att köpa biljett till Milano på lördag, vi ska ut på en club som heter Hollywood.. Lär bli bortskämd av att få bussresa, entré och drinkar på riktiga klubbar för 15-20euro.. Hemma hade man aldrig kommit undan med det om man skulle gått ut i Sthlm, inte ens i Tälje, bara taxin hem kostar ju en hundring.. Och klubbarna hemma är ju inte ens i närheten av dem i Milano.. Castellanza till milano är typ som Södertälje till Stockholm..


Nu får det räcka för idag, ha det toppen allihop! Puss&kram


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0