Söndag 28/10 - 2012

Tjingeling!

Kan inte riktigt förstå att jag varit här i Italien i 2månader och 1 dag idag! Det är helt sjukt, snart är man hemma igen och huxflux påväg till Skövde..
 
Om två dagar kommer mamman & pappan hit till Milano och om 5 dagar blir jag 25 år, halvvägs till 50(!!) Herrejösses vad åren bara springer iväg, snart sitter man nog där på ålderdomshemmet och undrar vart tiden tog vägen, haha. 
 
Igår var vi i Milano Fiori på shoppingtur, oj vad jag brände pengar! Men fick iallafall med mig allt som jag behövde + en hel del mer.. Shoppade en vinterjacka med löstagbart foder så man kan ha den i vår också, en parfym, ID bare minerals foundation och concealer, nagellack (som vanligt) och så hittade jag äntligen den ompratade och välkända Argan Oljan utan en massa sillikoner, OLIO Di ARGAN från PHYTORELAX LABORATORIES. Den innehöll dock inte ren argan olja utan lite annat spm parfym osv, men tycker den var riktigt mysig. Mamman och pappan ska också ta med lite Manuka honey (honung). Den ska tydligen vara väldigt bra för sår och jag har fått världens envisaste skavsår som vägrar försvinna, läst att den är effektivare än antibiotika eftersom det inte finns några resistenta bakterier mot den och tydligen använder tillochmed vissa sjukhus den, så ska bli intressant att prova.
 
 
 
 
Efter shoppingturen i Milano Fiori så hoppade vi på tunnelbanan och lyckades på knagglig italienska/engelska och kroppspråk ta oss fram till IKEA i Bageglia eller hur det nu hette. Där åt vi KÖTTBULLAR med potatmos, brunsås och lingonsylt, yummie!!! Köpte även ett täcke, påslakan, lingonsylt och Kalles kaviar.. Ikea har sina goda stunder trots allt! ;) Så yra som vi är hamnade vi på villovägar när vi skulle hem, vi tog tunnelbanan till Cardona och köpte tågbiljett hem därifrån.. Problemet var att de inte gick några tåg till Castellanza och biljetten vi köpte gällde inte på det tåg vi hade tänkt hoppa på. Men tågkontrollanten tyckte synd om oss och lät oss åka och instruerade oss sedan att hoppa av vid Saronno och sedan stå still där och vänta 5 minuter så skulle det komma ett annat tåg som gick till Castellanza. Det är tur att de finns snälla människor, hade det varit SJ hade de väl troligtvis slängt av oss från tåget och låtit oss klara oss själva, eller något ännu värre liknande: http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article15680658.ab.

Ha det toppen allihop! Pussokram


Puss&Kram
 
 
 

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0