Torsdag 27/9 - 2012

Internet har varit så enormt segt här på Residence Hall så har inte orkat uppdaterat. 
 
Idag hade vi en gästföreläsare från Gucci på besök på International marketing, det var spännande. Om inte annat så fick man verkligen upp ögonen för hur enkelt det är att vara schteek hemma. Nästan så det blir ännu töntigare i mina ögon nu, än det var tidigare. Man köper en tröja för 1500kr, när man kan köpa en ungefär likadan för 500kr fast utan något märke någon annanstans.. Här borta är det snarare så att man köper en väska för 50,000kr.. Det är viss skillnad på märken och märken!
 
Det var roligt och se vår lärare under Guccis presentation, hon stod och log och såg nästan lite små förälskad ut. Efteråt när vi studenter fick ställa frågor såg hon nästan lite stolt ut när det kom upp någon bra fråga. Låter kanske inte allt för konstigt, men vanligtvis ser hon väldigt bitter och allmänt sur ut :)

Efter föreläsningen åkte vi iväg till Milano för shopping, men för vår del blir det ju de billigare ställena haha! Det är lite roligt i Milano för det springer verkligen runt så mycket olika människor. Många karlar i kostymer och äldre damer som ser riktigt eleganta ut, personligen skulle jag dött av värmeslag men de är väl vana här.
 
I Milano hittade jag även en läsk jag inte druckit på VÄLDIGT länge. Drack litervis av den när jag var i Brasilien för typ 15 år sedan och har inte lyckats hitta den igen. SÅ jävla god är den iallafall =)

 
 
I helgen ska vi på weekend med ESN killarna och resten av gänget. Lördag morgon kl 06,00 (lär va mer död än levande) går bussen mot Venedig. Sen till kvällen blir det utgång i Padova där vi även ska sova på hotell för natten. På söndagen ska vi till Verona och kika på en balkong. Ja det låter väl helt värdelöst gissar jag? Men det är ju trots allt Romeo och Julias balkong så ska faktiskt bli kul att se... 
 
Ha det toppen nu allihop, puss&kram

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0