Måndag 6/3- 2017

Halloj, 
 
Det krävs inte mycket för att jag ska bli tröttmössa och idag känns det som vi har varit på världens äventyr trots att vi egentligen inte gjort så mycket. 
 
Klockan 11 kom en barnmorska från BVC, hon hade lite allmän information och svarade på lite frågor. Vi fick en liten flaska med D-vitamin och framförallt fick hon vägas - vilket jag tycker är de viktigaste! Idag hade hon verkligen tagit igen sin tidigare förlust iallafall och vägde 4670gram så det känns skönt. Eftersom hon gick ner så mycket första dygnen och fick lågt blodsocker så behövde hon tillmatas och jag har varit så nojjig över att hon inte ska gå upp i vikt ordentligt. Helst skulle jag själv vilja ha en sån våg de har så man har lite koll själv.. 
 
När BVC var klara här var de dags för matning av oss allihop innan vi skulle till socialkontoret för att bekräfta faderskapet. Fick skriva på lite papper om delad vårdnad och sådant också, så om någon vecka ska vi kunna skicka in hennes namn till skatteverket. Så nu tror jag att vi är någorlunda klara med alla olika papper och olika instanser som ska kontaktas. Hon har fått barnförsäkring, ftp genom AFA är klar, försäkringskassan ifylld för både pappadagar och min föräldraledighet så jag hoppas att vi inte glömt något viktigt iallafall. 
 
Just nu ligger jag och Agnes stationerade i sänge
n medan Fredrik fått äran att åka till Maxi och handla. Funderar över hur de blir sen när han börjar jobba, jag får ju inte bära/lyfta tungt på 6-8v och inte mer än bebis och fattar inte riktigt hur jag ska kunna ta mig utanför hemmet. Att bara få med sig vagn och babyskydd till (och in i) bilen väger ju mer än hon gör, hur tusan gör man? Om jag nu lyckas köra bil överhuvudtaget för än behöver jag hjälp att ta mig både i och ur den.. Men jag antar att man kommer på sina knep på något vis?
 
Ja nu ska jag försöka lirka till mig mina smärtisar på något vis utan att väcka henne. Wish me luck! 
 
Kram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0